Przedszkole
Drodzy Rodzice,
W broszurze informacyjnej znajdą Państwo ofertę edukacyjną
Niepublicznego Przedszkola Promyczek na rok 2021-2022,
a także krótki wstęp do licznych nowości,
które wprowadzimy wraz z nowym rokiem przedszkolnym.
Możliwość pobrania oferty w formacie pdf: Oferta przedszkole 2021-2022- pdf
W ramach projektu Unijnego otrzymaliśmy wsparcie finansowe dla 20 dzieci (dziewczynek i chłopców)
na rok przedszkolny 09.2021r.-08.2022r.. Poniżej przedstawiamy warunki edukacyjne dla 20 dzieci
biorących udział w projekcie oraz dla 25 dzieci, które będą korzystały bezpłatnie
w ramach projektu z dodatkowych zajęć edukacyjnych.
Ogólne informacje dla wszystkich rodziców
(uczestniczących i nie uczestniczących w projekcie):
- Dogodne godziny otwarcia placówki 6:30-18:00. Przedszkole jest czynne przez cały rok, z wyłączeniem 24.12 oraz dni między świętami, które będą podane na zebraniu na początku roku przedszkolnego.
- Umowa zawierana jest na okres 09.2021r.-08.2022r. z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
- Wszystkie sale w budynku są klimatyzowane oraz przeprowadzane jest co miesiąc ozonowanie, aby zminimalizować ryzyko rozprzestrzeniania się chorobotwórczych mikroorganizmów.
W okresach przesileń jesiennych/wiosennych ozonowanie przeprowadzamy raz w tygodniu. - Kontakt z rodzicami:
* W nagłych przypadkach dotyczących dziecka kontaktujemy się telefonicznie.
* Bieżące sprawy przedszkolne takie jak: opłaty, co tygodniowy jadłospis, daty cyklicznych zajęć oraz wiele innych informacji ważnych w życiu przedszkolnym, przekazywane są poprzez elektroniczny dziennik,
a także będą wywieszane na tablicy ogłoszeń w placówce. Każdy rodzic na zebraniu przed rozpoczęciem roku przedszkolnego otrzyma indywidualny login i hasło. Z dziennika można korzystać na komputerze/tablecie oraz na telefonie-po zainstalowaniu aplikacji, która informuje, gdy zostanie wysłana wiadomość.
* Zdjęcia z życia przedszkolnego udostępniamy na zamkniętej grupie na facebooku tylko dla rodziców
z placówki. Pojedyncze zdjęcia z ważnych uroczystości umieszczane są na ogólnym profilu na facebooku
w ramach promowania edukacji w placówce.
* Filmy z ważnych uroczystości przekazywane są w formie linku do ściągnięcia z dysku przedszkolnego. - Kameralne grupy 13-20 dzieci (dziewczynek i chłopców) w grupie, 2 osoby sprawujące opiekę-
nauczyciel i asystent. - Na przełomie maja i czerwca dla wszystkich naszych podopiecznych organizujemy piknik rodzinny na placu przedszkolnym, na którym nie brakuje atrakcji dla najmłodszych. Staramy się, aby więzi rodzinne były celebrowane cały rok, poprzez wspólny udział w różnego rodzaju uroczystościach. Organizujemy przedstawienia z okazji pasowania na przedszkolaka, jasełek, dnia babci i dziadka czy wspólny udział
w zabawach i konkursach z okazji dnia rodziny. - Świętujemy również z okazji:
-urodzin każdego naszego podopiecznego (w tym dniu każde dziecko otrzymuje prezent od placówki)
-dnia przedszkolaka (wspólnie pieczemy kiełbaski przy ognisku na podwórzu przedszkolnym)
-imienin Mikołaja „Mikołajki” (wspólnie przyrządzamy pyszne smakołyki)
-wizyty św. Mikołaja w placówce (każde dziecko otrzymuje prezent od św. Mikołaja)
-bal karnawałowy (dzieci przebierają się za kogo tylko sobie wymarzą:) )
-Wielkanocy (wspólnie szukamy jajeczek na podwórzu przedszkolnym) - Zebranie rodziców odbędzie się 30.08.2021r. Godzina zostanie podana przy podpisywaniu umowy.
- W ofercie przedszkola znajduje się także nocowanie. Terminy zostaną podane na pierwszym zebraniu.
Program do pobrania: Nocowanie w przedszkolu- pdf. - Placówka korzysta z usług cateringowych firmy „AgroRadRol” Grzegorz Leszczyński.
Całodzienne wyżywienie składa się z: śniadania, zupy, drugiego dania, podwieczorku.
Godziny posiłków zostaną podane Państwu na zebraniu.
Przy zgłoszonej nieobecności dziecka na dany dzień przesłanej sms-em pod nr telefonu do placówki
606 202 101 do godz. 8:00, opłata za wyżywienie w danym dniu nie będzie naliczana. - W nowo dobudowanej części przedszkola znajduje się osobny pokój do indywidualnych spotkań dziecka ze specjalistą. Zajęcia grupowe ze specjalistami od integracji sensorycznej, psychologiem i logopedą będą się odbywały w sali przedszkolnej lub w sali doświadczania świata połączonej z salą do integracji sensorycznej.
- Sala doświadczania świata to pomieszczenie z odpowiednio dobranym wyposażeniem i narzędziami terapeutycznymi. Jest przeznaczona do pracy z dziećmi, które mają zaburzenia integracji sensorycznej. Istotą tej sali jest umożliwienie dziecku kontaktu z różnymi zjawiskami i doznaniami za pomocą wszystkich zmysłów. Jest to forma poznawania otaczającej rzeczywistości, która składa się z dźwięków, zapachów, faktur i kolorów.
- W miesiącach wakacyjnych zostanie oddany do użytku nowoczesny, ogrodzony plac zabaw z utwardzoną nawierzchnią o powierzchni ok 600m2. Znajdą się tam wydzielone ogródki dydaktyczne dla każdej z grup.
- Przedszkole integracyjne służy wyrównywaniu szans edukacyjnych, uczy dzieci tolerancji i akceptacji oraz daje szansę rozwoju w komfortowych warunkach wszystkim swoim podopiecznym.
- W naszej placówce każda dziewczynka i każdy chłopiec czują się ważni, potrzebni i akceptowani. Kameralne grupy, zgrany zespół nauczycieli i specjalistów to gwarancja udanego startu edukacyjnego Twojego dziecka.
Plan zajęć w Przedszkolu Promyczek
Edukacja dzieci prowadzona jest w małych przyjaznych grupach,
przez wykwalifikowany personel pedagogiczny.
L.p.
|
Rodzaj zajęcia |
Okres |
Cele i działania |
1 |
Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową |
codziennie |
– doskonalenie umiejętności językowych – wzrost zrozumienia tekstów i poleceń – rozwój koncentracji uwagi, myślenia, pamięci i wyobraźni, wyciszenia, inteligencji emocjonalnej,a w konsekwencji wzrost gotowości do nauki szkolnej. |
2 |
Zajęcia ogólnorozwojowe |
codziennie |
– zaspokojenie naturalnej potrzeby ruchu przez dzieci, – wyrabianie poczucia rytmu i estetyki ruchu,- rozwijanie cech sprawności motorycznej: szybkości, siły, wytrzymałości,- zajęcia prowadzone przy pomocy urządzeń interaktywnych takich jak rzutnik i monitor. |
3 |
Dziecięca matematyka |
1 raz w tygodniu |
Jest to metoda, której celem jest wspomaganie rozwoju umysłowego dziecka, zwłaszcza w zakresie kształtowania pojęć matematycznych. |
4 |
Grafomotoryka |
1 raz w tygodniu |
– rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchoweji motoryki małej (czynności związanej z użyciem palców i dłoni),- poprawianie poziomu graficznego pisma i rysunków,- kształtowanie umiejętności rysowania zgodnie z poleceniami dorosłego,- doskonalenie orientacji w schemacie własnego ciałai orientacji przestrzennej,- usprawnianie umiejętności prawidłowego posługiwania się narzędziami piszącymi,- korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych (nieprawidłowe trzymanie przyborów w ręce, nieprawidłowe napięcie mięśniowe dłoni)- stymulowanie ogólnego rozwoju. |
5 |
Zajęcia rytmiczno-muzyczne |
2 razy w tygodniu po 30 min dla każdej grupy |
– rozbudzanie zamiłowania do muzyki, śpiewu, tańca, – kształcenie poczucia rytmu, – rozwijanie predyspozycji i wrażliwości muzycznej, – kształcenie możliwości głosowych, – kształcenie percepcji słuchowej, – rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej, – integracja grupy. |
6 |
Lekcje religii- dla chętnych |
1 raz w tygodniu |
– zajęcia prowadzone są w formie zabawy,- celem zajęć jest zapoznanie dzieci z podstawowymi elementami religii katolickiej,- tematyka zajęć na religii stanowi integralną całość z treściami przedszkolnymi, lecz jest świadomie związana z kalendarzem roku liturgicznego oraz świąt przeżywanych w kościele i domu rodzinnym. |
7 |
Zajęcia z logopedą |
Zajęcia grupowe/obserwacja, zajęcia indywidulane wg potrzeb |
– usprawnienie narządów mowy, – stymulacja funkcji głosowych i słuchowych, – poprawa jakości mowy,- rozwijają słuch fonematyczny,- rozwijają zasób słownictwa. |
8 |
Zajęcia z psychologiem |
Zajęcia grupowe/obserwacja, zajęcia indywidulane wg potrzeb |
-rozwijanie kompetencji społecznych dzieci, budowanie poczucia własnej wartości oraz kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania uczuć,- doskonalenie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni,- rozwijanie umiejętności myślenia logicznego, – nauka radzenia sobie z napięciem emocjonalnym,- rozwijanie empatii i umiejętności współpracy,- zapobieganie zachowaniom agresywnym. |
9 |
Zajęcia |
Zajęcia indywidualne wg potrzeb |
-zajęcia prowadzone są metodą edukacji przez zabawę, która jest intensywną stymulacją mózgu, dobraną do potrzeb dziecka oraz prowadzoną indywidualnie (dziecko – terapeuta). Głównym celem jest przede wszystkim interakcja, wymiana, kontakt z drugą osobą, całościowe wspomaganie rozwoju we wszystkich jej aspektach – umysłowego, psychicznego, emocjonalnego i poznawczego, praca nad samooceną. W terapii są używane różne metody w zależności od indywidualnych potrzeb. |
10 |
Zajęcia z integracji sensorycznej |
Zajęcia grupowe obserwacyjne, zajęcia indywidualne wg potrzeb |
– dostarczanie kontrolowanej przez terapeutę właściwej ilości bodźców sensorycznych,- terapeuta przy zastosowaniu odpowiednich technik, eliminuje, wyhamowuje lub ogranicza niepożądane bodźce obecne przy nadwrażliwościach sensorycznych lub dostarcza silne bodźce, co jest konieczne przy pod wrażliwościach systemów sensorycznych. |
11 |
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne |
Zajęcia grupowe/ obserwacja, zajęcia indywidualne wg potrzeb |
– rodzaj terapii pedagogicznej (zwanej również terapią wychowawczą), ukierunkowanej na korygowaniu i kompensowaniu zaburzeń psychoruchowych dziecka jako jednej ze szczególnie ważnych przyczyn niepowodzeń w przedszkolu lub szkole,- skierowane są do dzieci wymagających indywidualnego podejścia, mało samodzielnych, łatwo rozpraszających się, nieśmiałych, z dysleksją rozwojową (dysleksja, dysortografia, dysgrafia). |
12 |
Język angielski |
Zajęcia grupowe.2 x w tyg. każda grupa |
– osłuchanie się z językiem,- poznanie podstawowych słów,- kształtowanie umiejętności czytania globalnego i wypowiadania się w języku angielskim. |
13 |
Lekcje ciszy |
1 raz w tygodniu |
– świadome kierowanie własnymi ruchami, – wykształcenie umiejętności bycia w bezruchu jako podstawy koncentracji uwagi, – umiejętność wysłuchania innych osób. |
14 |
Mały naukowiec-eksperymenty/ |
cykliczne |
Mały naukowiec to warsztaty twórcze i eksperymentalne. Rozbudzają zainteresowania światem oraz zjawiskami przyrodniczymi, fizycznymi i chemicznymi. Podczas zajęć zostają wyjaśnione prawa rządzące w otaczającej nas przyrodzie. Rozbudzają kreatywność i wyobraźnie dzieci.Sensoplastyka jest to plastyka z wykorzystaniem wszystkich zmysłów przy pomocy najłatwiej dostępnych artykułów. Zajęcia wspierają samodzielność, rozwój zmysłów, uczą wychodzenia ze schematów, poznawania nowych form wyrazu, wspierają rozwój poznawczy. |
15 |
Zajęcia kulinarne – ciastoterapia 1 |
cykliczne |
– kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych,- stwarzanie dziecku możliwości do działania kulinarnego,- kształcenie zmysłu smaku, zapachu i dotyku podczas przygotowywania i degustacji potraw,- rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego,- zapoznanie z zasadami bezpiecznego korzystania ze sprzętu AGD. |
16 |
Doradztwo zawodowe 1 |
cykliczne |
Celem preorientacji zawodowej jest wstępne zapoznanie dzieci z wybranymi zawodami najbliższymi ich otoczeniu, kształtowanie postawy pracyi motywacji do działania, pobudzanie i rozwijanie zainteresowań dzieci oraz stymulowanie ichpro-zawodowych marzeń. |
17 |
Bezpieczny przedszkolak 1 |
cykliczne |
Program zawiera cele i treści dydaktyczne odpowiadające potrzebie tworzenia bezpiecznego środowiska życia oraz kształtowania odpowiedniej postawy wobec sytuacji, w których powstały bądź mogą powstać zagrożenia. |
18 |
Czytanie bajek przez rodziców 1 |
cykliczne |
Celebrowanie wartości rodzinnych, chwile poświęcone na wspólne czytanie książek w rodzinnym gronie pozwalają tworzyć atmosferę ciepła, wzajemnej bliskości, a dorosłym dodatkowo dostarczają momentów, kiedy można odpocząć od pośpiechui codziennych spraw. |
19 |
Taniec |
1 x w tyg-30 min |
– rozbudzanie zamiłowania do muzyki, śpiewu, tańca, – kształcenie poczucia rytmu, – rozwijanie predyspozycji i wrażliwości muzycznej, – kształcenie możliwości głosowych, – kształcenie percepcji słuchowej, – rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej, – integracja grupy. |
20 |
Udział w ogólnopolskich konkursach plastycznych |
Według kalendarza konkursów |
Udział najmłodszych w konkursach to dobry sposób na naukę i zabawę, która pomoże wkroczyć maluchom w świat, w którym łatwiej sobie poradzą z rywalizacją i jej negatywnymi skutkami. |
21 |
Urodziny przedszkolaków |
według „Kalendarza urodzin” |
– uświadomienie zmian, zachodzących w życiu człowieka, – zrozumienie istoty upływu czasu, – uświadomienie znaczenia celebrowania urodzin, – utrwalenie nazw miesięcy w kolejności ich występowania, – wzmacnianie poczucia własnej wartości, – rozwój komunikacji interpersonalnej.Upominek dla każdego małego podopiecznego. |
1 Zajęcia cykliczne odbywają się raz w miesiącu. Tematyka cyklu w danym roku będzie wybrana na cały rok przedszkolny i podana do wiadomości na pierwszym zebraniu dla rodziców w sierpniu.